مقالات خرما

خرمای صفوی، شکر شفابخش 

خرما این میوه لذیذ و پرخاصیت محصول زحمت فراوان افرادی است که خالصانه از نخلهای خود مراقبت کرده و این هدیه الهی را به دست ما می‌سپارندخرمای صفوی این طلای سیاه یکی از این محصولات گرانبها میباشد که در ادامه با آن آشنا میشویم. 

شکل ظاهری خرمای صفوی

شکل ظاهریخرمای صفوی دارای رنگ سیاه می‌باشد که دارای بافتی نرم و نیمه خشک است. شکل خرما حالت مستطیلی و کشیده میباشد و در ابهاد متوسط محصول به بار میآیدگوشتی بودن این خرما خود مزیتی رقابتی برای فروش این خرما در بازار میباشد، زیرا مردم به سمت خرمایی که در عین کیفیت، کمیت بالاتری دارد جذب میشوند. 

مناطق کشت خرمای صفوی

مناطق کشت این طلای سیاه حاصل نخلستان‌های مدینه در عربستان است که زیر آفتاب سوزان عربستان، رسیده شده و در دستان زحمت‌کش کشاورزان میرود. به دلیل خواص دارویی این خرما، تقاضا برای صادرات آن زیاد بوده تا مردم بتوانند با مصرف خرما، به بهبود بیماری خود بپردازند. 

چه مواردی در افزایش کیفیت و فروش خرمای صفوی تاثیر دارد؟

چه مواردی در افزایش کیفیت و فروش خرمای صفوی تاثیر دارد 

  • شکل ظاهری خرما که دارای شکرک و ضایعه نباشد 
  • تازه بودن خرما که طعم و بوی ترشیدگی ندهد 
  • بدون سوختگی بودن خرما که ظاهر خوبی داشته باشد 
  • کرم خورده نباشد که در این صورت قابل مصرف نیست 

طریقه نگهداری خرمای صفوی

طریقه نگهداری خرمای صفوی خرمای صفوی با وجود داشتن بافتی نیمه خشک، از آنجایی که در دسته خرماها قرار می‌گیرد، شرایط نگهداری از آن باید مطابق با شرایط نگهداری از خرما باشد. خرما دارای قند زیادی است و همین قند، بهترین ماده برای رشد میکروارگانیسم هاست؛ این مواد در شرایط دمایی درون یخچال، امکان زنده یودن  و رشد ندارند و از بین میروند 

پس بهترین حالت نگهداری از این خرما، دمای ۳ تا ۸ درجه داخل یخچال و درون ظرف دردار میباشد تا خرما از هر گونه ترشیدگی و فاسد شدن به دور باشد. 

فواید و کاربرد

فواید و کاربردخرمای صفوی مثل خرما آلویی جزو خرماهای با میزان شیرینی بالا محسوب شده و از همین حیث، به جز خوشمزه بودن آن، دارای ویتامینها و مواد معدنی فراوانی است. همین مواد معدنی باعث شده تا از این خرما با نام داروی شفابخش یاد شود. پزشکان پیشنهاد میکنند برای نابودی کرم معده، این خرما را به صورت ناشتا، هنگام صبح مصرف کنید.

با هم دیدیم خرمای صفوی، این میوه با‌ ارزش، برای جلوگیری از بیماریها و برطرف کردن کمبود‌های بدن ما، تا چه اندازه مفید است. شما هم برای ما از تجربیات خودتون در درمان و بهبود بیماری به واسطه خرما بنویسید. 

علیرضا زندی

ما جنوبیا، دومین طلای سیاه زندگی رو خرما میدونیم (طلای اولمون نفته)، سال 1396 وقتی من به عنوان یه جوون بوشهری، در وب ایران مطلبی از میوه ارزشمند خرما پیدا نکردم. تصمیم گرفتم سایتی رو راه‌اندازی کنم که این میوه پرخاصیت رو معرفی کنم و راه‌های خرید اون رو راحت‌تر کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا