مقالات خرما

خرما انبارا؛ خرمای چاق و چله‌ی گوشتی

خرما انبارا یکی از انواع خرماهای ایرانی است که طرفداران مخصوص به خودش را دارد. این خرما سرشار از انرژی و خواص مختلف است به طوری که علاوه بر استفاده خوراکی در طب سنتی ایران و چین به عنوان دارو از آن استفاده میشود.

 

شکل ظاهری خرما انبارا

خرما انبارا

خرمای انبارا یک خرمای تپلی و گوشتی با هسته کوچک است که در رنگ‌های قرمز تیره، قرمز روشن، قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن، مشکی و حتی خاکستری وجود دارد. این خرما هم از ظاهر زیبایی برخوردار است هم مزه عالی‌ای دارد و به طور حتم هرکس از آن چشیده خوشش آمده. بخاطر قیمت معقول و کیفیت مناسب، این خرما به کشورهای مختلفی صادر میشود و در ایران هر شخصی که با این خرما آشنایی دارد تبدیل به یکی از طرفداران پروپاقرصش شده.

 

زمان برداشت  و مناطق کشت خرما انبارا

برداشت این خرما معمولا از ماه مهر و آبان شروع میشود و بهترین نوع این خرما در فصل پاییز به بازار عرضه میشود. این خرما در استان بوشهر، سیستان‌ و بلوچستان و هرمزگان و … کشت میشود و میتوان گفت مرغوب‌ترین نوع آن مربوط به استان بوشهر است و قیمت آن نسبت به سایر خرماهای بوشهر بالاتر است. در سطح شهر و استان‌های دیگر اهمیت زیادی به این خرما داده میشود و بهترین گزینه برای سوغاتی بردن به شهرهاییست که این خرما در آنجا کشت نمی‍‌شود.

 

شرایط نگهداری خرما انبارا

شرایط نگهداری خرما انبارا

نگهداری از خرمای انبارا اصلا کار سختی نیست و کافیه این خرما رو در تاریکی و در محیط خنک نگهداری کنید تا تازه بمونه و کپک نزنه.

 

چه کسانی می‌توانند از این خرما استفاده کنند؟

خرما انبارا

  1. اولین کسانی که پیشنهاد می‌کنیم حتما از این خرما استفاده کنند ورزشکاران هستند چراکه از سطح انرژی بالایی برخوردار است همچنین پروتئین بالایی دارد و برای عضله سازی مفید می‌باشد.
  2. این خرما برای زنان باردار که به سطح انرژی بالایی برای پرورش جنین نیاز دارند مناسب است.
  3. سالمندانی که پوکی استخوان دارند یا از آرتروز رنج می‌برند میتوانند با مصرف این خرما تا حد زیادی به بهبود وضعیت جسمانی‌شان کمک کنند.
  4. این خرما بسیار مناسب برای تغذیه کودکان است زیرا منبع غنی پروتئین و انرژی و ویتامین است و میتواند هم انرژی مورد نیاز بازی‌های روزانه‌شان را تامین کند هم به رشد انها کمک کند.
  5. این خرما سرشار از فیبر است و افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند میتوانند با مصرف این خرما تا حد زیادی مشکلات گوارشی‌شان را رفع کنند.
  6. این خرما سرشار از ویتامین‌های مغذی پوست و مو است بنابراین میتوانید با مصرف آن از خشکی پوست جلوگیری کنید و صورت شفاف‌تر و جوان‌تری داشته باشید.
  7. درماه رمضان بهترین گزینه به منظور تامین انرژی از دست رفته خرما انباراست. میتوانید در هنگام خوردن سحری یا افطار از آن استفاده کنید.

 

کاربرد خرمای انبارا

تهیه کیک و کلوچه با خرمای انبارا

  1. این خرما علاوه برمصرف غذایی به عنوان دارو هم مورد استفاده قرار میگیرد.
  2. بعضی از مکمل های غذایی حاوی پروتئین‌های این خرما هستند.
  3. می‌توانید از خرما انبارا در تهیه انواع کیک و شیرین‌های خوشمزه استفاده کنید.
  4. حلوای این خرمای گوشتی بسیار لذیذ است. میتوانید حلوای فوق العاده‌ای با آن تهیه کنید.
  5. شیره این خرما یکی از لذیذترین شیره‌هاست. از شیره آن میتوانید در پخت انواع غذا، شیرینی، کلوچه و … استفاده کنید.

 

شما تا به حال چه استفاده‌ای از خرمای انبارا داشته‌اید؟

علیرضا زندی

ما جنوبیا، دومین طلای سیاه زندگی رو خرما میدونیم (طلای اولمون نفته)، سال 1396 وقتی من به عنوان یه جوون بوشهری، در وب ایران مطلبی از میوه ارزشمند خرما پیدا نکردم. تصمیم گرفتم سایتی رو راه‌اندازی کنم که این میوه پرخاصیت رو معرفی کنم و راه‌های خرید اون رو راحت‌تر کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا