اخبار خرما

تعیین قیمت خرید تضمینی محصول، مهمترین موضوع میز ملی خرما در بوشهر است

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه به نقل از ابراهیم رضایی در آستانه برگزاری میز ملی خرما در نشست هماهنگی باغداران این شهرستان با موضوع قیمت گذاری محصول افزود: محوریت برنامه میز خرما مساله تعیین قیمت این محصول در دشتستان بویژه قیمت اولیه ای است که باید از باغداران خریداری شود.

وی اظهار کرد: وقتی در باره تعیین قیمت برای خرما بحث می شود، منظور نرخی است که از باغداران خریداری می‌شود و باید به گونه ای باشد که سود اصلی آن نصیب نخلداران شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله آب، کود و سم در حوزه خرما حل و دلالان حذف شوند تا بیشترین سود نصیب باغداران و کشاورزان شود.

رضایی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال تولید خرما از سال گذشته بیشتر شود گفت: قیمت این محصول در بازار تابع عرضه و تقاضا است؛ کسانی که در بازار خرما موثر هستند چه در داخل و چه خارج از کشور را دعوت کردیم که در نشست میز خرما حضور داشته باشند. 

وی ادامه داد: برخی اصرار داشتند که نشست میز خرما در تهران برگزار شود ولی اصرار و تاکید کردیم که این برنامه در دشتستان برگزار شود تا برکت‌های بیشتری برای کشاورزان داشته باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است در این نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه صادرات ایران، وزارت امور خارجه، شهرداری تهران، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، وزارت دفاع، سازمان تعاون روستایی برای شرکت در میز خرما حضور داشته باشند.

رضایی گفت: همچنین ۶ نمایندگان استان خرما خیز کشور شامل فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و بوشهر در میز ملی خرما حضور دارند.

وی با بیان اینکه دنبال نتیجه‌گرفتن در میز خرما هستیم، ادام داد: بخش‌های مختلف استان بوشهر پای کار آمده‌اند که این برنامه ملی به بهترین نحو در دشتستان اجرا شود و همه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

رضایی تاکید کرد: تا حد ممکن خرما در ماه‌های ابتدایی پس از برداشت در سردخانه‌ها نگهداری شود تا در زمان مناسب وارد بازار و با قیمت مطلوب به فروش برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای زرین خرما در تلاش هستیم تا بهترین مطالب آموزشی و جدیدترین اخبار را در زمینه خرما تهیه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا