اخبار خرما

امامان جمعه شهرهای استان بوشهر:خسارت کشاورزان این استان جبران شود

بوشهر

بوشهر – ایرنا – امام جمعه بوشهر گفت: جبهه استکبار برای دور کردن مردم از هویت دینی و ملی شان تلاش می‌کند که راه مقابله با آنها جهاد تبیین است و در این مسیر خبرنگاران باید پرچم‌دار باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهرضمن گرامیداشت روز خبرنگار در دوشنبه آینده،  بیان کرد: دشمن به دنبال آن است تا با استفاده از تهاجم رسانه‌ای افکار و رفتار جامعه ایران اسلامی را مدیریت کند تا مردم از هویت دینی خود فاصله بگیرند و از مهمترین جلوه‌های مقاومت در برابر استکبار جهاد تبیین است.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین در شرایط حاضر مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها و خبرنگاران است.

صفایی بوشهری ادامه داد: دشمن در صدد این است تا نشان دهد که مردم از دین فاصله گرفته‌اند و ناکارآمدی نظام اسلامی را ترویج می‌کند و برخی نیز در این جریان آگاهانه یا از روی ناآگاهی مردم را نا امید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: اما مردم ولایتمدار ایران با همه توان در کنار رهبر معظم انقلاب ایستاده و از این نظام پاسداری می‌کنند.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان، یادآورشد: استقبال و حضور گسترده مردم در آیین‌های مذهبی مانند عزاداری‌های ایام محرم و مراسم شیرخوارگان حسینی، نشان دهنده علاقه، عشق و ایمان مردم به اسلام و پایبندی به هویت دینی و ملی شان است.

صفایی بوشهری با اشاره به سیل هفته گذشته در استان بوشهر، ضمن قدردانی از گروه‌های جهادی و مردمی و همه گروه‌های دست اندرکار در خدمت‌رسانی به مردم، تاکید کرد: در این جریان خسارت‌هایی به مردم وارد شده است که باید سریع و کارشناسی اقدام شود تا مردم متضرر نشوند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه از خسارت‌های وقایع طبیعی مانند سیل، عنوان کرد: استحکام سازی شهری در این زمینه  ضروری است چرا که پیشگیری با حداقل امکانات امکانپذیر است.

 صفایی بوشهری بیان کرد: این در حالی است که اگر حادثه رخ داد جبران آن نیازمند پنج برابر اعتبار بیشتر است.

وی با اشاره به جایگاه استثنایی نماز جمعه به عنوان یک عبادت اجتماعی ممتاز،  بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه مطالب راهبردی و بنیادی بیان کردند که به عنوان یک منشور اخلاقی و رفتاری مورد توجه است.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: از نخلداران در عرصه تولید و توزیع خرما با قیمت متناسب حمایت شود.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه این هفته برازجان ضمن تقدیر از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دشتستان بابت برگزاری میز ملی خرما افزود: با وجود تمام تلاشها اما همچنان قدر و منزلت خرما مغفول مانده و در سبد غذایی مردم قرار ندارد.

وی تاکید کرد: امید می رود این گونه نشست‌ها به ترویج و تبلیغ خرما و حمایت از نخلداران در عرصه تولید و عرضه آن به بازار، به قیمت متناسب و تقویت این شغل مقدس کمک کند.

وی با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: احیاء سنت، افشای باطل، احیاء امر به معروف و نهی از منکر، عزت خواهی، همه چیز فدای دین، مقاومت تا آخر، نترسیدن از کمی نفرات، حمایت از ولی امر از درسهای عاشورا است.

مصلح بر ضرورت تجلیل از اسرا و مفقودان تاکید کرد و گفت: ملت ما برای همیشه قدردان و قدرشناس ایثار و فداکاری رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدا و خانواده های معظم ایثارگران خواهد بود و هرگز این همه ایثار و فداکاری و جان نثاری آنها را در راه اسلام و مکتب و ولایت فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ محرم روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم است افزود: بر اساس پیشگویی امیرالمومنین علی (ع) فتنه جریان تکفیری و پدیدآورندگان خبیث آن اولین و آخرین توطئه بر ضد جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نیست از این رو تداوم و هوشیاری نیروهای جبهه مقاومت لازم و ضروری است.

مصلح اضافه کرد: جریان تکفیری بزرگترین فتنه مستمر و نهفته در مقابل اسلام ناب محمدی (ص)  است از این رو مدافعان حرم برترین مجاهدان و شهدای آنان بافضیلت ترین شهیدان تاریخ هستند.

وی یادآور شد: افتخار رویارویی با این فتنه کور و کامیابی در سرکوبی آن، تنها نصیب مجاهدان راستین ولایت مدار است و مدعیان دروغین را سهمی از آن نیست.

مصلح گفت: باید به این بشارت بزرگ و شادی آفرین حضرت امیرمومنان (ع) توجه کرد که جریان تکفیری به برکت مجاهدت مدافعان حرم و خون پاک شهیدانشان هیچگاه به اهداف شوم و خطرناک خود دست نخواهند یافت.

 

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) و درس عاشورا نماز است که باید به این فریضه دینی مهم اهتمام جدی ورزیم.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: جایگاه نماز چنان والا است که امام حسین (ع) در شب عاشورا برای اقامه  از دشمن مهلت می گیرد و در روز عاشورا  به جماعت می‌خواند.

وی با گرامیداشت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ۹ محرم یکی از روزهای سخت برای اهل بیت (ع) بود که اختصاص به قمر بنی هاشم دارد.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت روز تجلیل از اسرا و مفقودان و بزرگداشت شهدای مدافع حرم بیان کرد: شهدای مدافع حرم و سیدالشهدای مقاومت سردار سلیمانی حق زیادی بر ما دارند و باید این روز را به نحو شایسته تکریم و تجلیل کنیم.

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب معتقدند که مسئله  شهدای مدافع حرم از ماجرای عجیب تاریخ است و با خلق حماسه  های ژرف ،  جان خود را در راه دفاع از نظام و اهل بیت (ع) نثار کردند.

رکنی حسینی گفت: شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) و ولی خود را تنها نگذاشتند و گرفتار شبهه و فتنه دشمنان نشدند.

وی  با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار که  بمناسبت شهادت صارمی در سال ۱۳۷۷  نامگذاری شده است  از زحمات همه  اهالی قلم شهرستان که افکار را تنویر ،مردم را هدایت و منصفانه  و مشقفانه نقد می کنند تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای زرین خرما در تلاش هستیم تا بهترین مطالب آموزشی و جدیدترین اخبار را در زمینه خرما تهیه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا